Novo
Loading...

OPIS DŽEHENNEMSKIH SPRATOVA, I KO ĆE NA DNU DŽEHENNEMA BITI?

dzehennem 425Kaže Uzvišeni Allah: “licemjeri ce na samom dnu Džehennema biti i ti im neceš zaštitnika naci” (An-Nisa, 145.)
U Džennetu postoje stepeni a najveci stepen Dženneta je El-Firdeus, dok je Džehennem velika provalija, na cijem dnu ce biti licemjeri.
Uzvišeni Allah je rekao: “Svima ce pripasti stepeni shodno tome kako su postupali” (Al-An ‘am, 132.) U drugom ajetu Uzvišeni Allah kaže: “Zar se onaj koji je Allahov naklonost zaslužio može porediti s onim koji je Allahovu srdžbu navukao i cije ce prebivalište biti Džehennem? – A užasno je to boravište! Oni su u Allaha – po stepenima. A Allah dobro vidi ono što oni rade” (Ali ‘Imran, 1 62- 1 63.)
Tumaceci ove ajete Abdurrahman b. Zejd b. Eslem kaže: “Stepeni u Džennetu vode ka gore a stepeni u Džehennemu vode ka dnu.
”Prenosi Ibn Ebi Ed-Dunja svojim lancem prenosilaca da je Ikrime tumaceci kur’anski ajet ‘On ce (Džehennem) sedam kapija imati‘ (AI-Higr, 44.) rekao: “Džehennem ima sedam nivoa (katova).”
Katade je za kur’anski ajet ‘On ce (Džehennem) sedam kapija imati i kroz svaku ce odreden broj njih proci’ (A l-Higr, 44.) rekao: “Tako mi Allaha, svaka skupina ce uci na kapiju i nastaniti svoje prebivalište shodno grijesima.”
Od Jezida b. Ebi Malika El-Hemedanija se pripovijeda da je rekao: “Džehennem ima sedam slojeva vatre, svaki sloj gleda u onaj ispod sebe i strahuje da ga ne proguta.”
Ibn Džurejdž je za kur’anski ajet ‘On ce (Džehenem) sedam kapija imati’ (Al-Higr, 44.) rekao: ‘Prvi sloj je Džehennem (vatra), drugi je Leza (Buktinje), treci je Hutameh (razbuktana vatra), cetvrti je Es-Seir (bijesna vatra), peti je Sekar (paklena vatra), šesti je Džehim (duboka vatra) i sedmi je EI-Havijeh (vatreni ponor) u kojem se kažnjava Ebu Džehl.’
Prenosi Selam El-Medaini – slab prenosilac – od Hasana El-basrija od Ebu Sinana od Ed-Dahaka i kaže: ‘Džehennem ima sedam katova naslaganih jedan ispod drugog, na prvom katu ce se kažnjavati veliki griješnici koji ce iz njega izaci kada se ociste od grijeha, drugi kat je za židove, treci za kršcane, cetvrti za Sabijce, peti za vatropoklonike, šesti za arapske mušrike i sedmi za licemjere o kojima Allah kaže: “licemjeri ce na samom dnu Džehennema biti i ti im neceš za!titnika naci”(An-Nisa, 145.)
Prenosi Hajseme b . Abdurrahman i El-Ala’u b. El-Musejib od njegovog oca i kažu: ‘Abdullah b. Mes’ud je upitao prisutne: “Ko ce od stanovnika vatre imati najžešcu kaznu?” Prisutni odgovoriše: “Židovi, zatim kršcani, a zatim vatropoklonici.” “Nije tako” rece Ibn Mes’ud, najžešca patnja ceka munafike (licemjere) koji ce biti na samom dnu Džehennema, na njima ce biti naslage vatre iz koje nece moci izaci’ Prenosi Asim od Ebu Saliha da je Ebu Hurejre radijaAllahu anhu, komentarišuci kur’anski ajet ‘licemjeri ce na samom dnu Džehennema biti’ rekao: ‘Džehennemsko dno je prebivalište okruženo vatrom sa svih strana i iz njega nema izlaza.’
Kaže Allah: “Nad njima ce biti naslage vatre, a i ispod njih naslage” (Az-Zumar, 1 6.)
Pripovijeda lbnu-l-Mubarek od Jahje b. Ejuba od Ubejdullaha b. Zahra od Ebu Jesara da je rekao: “Svaki kat Džehennema sadrži sedamdeset coškova, i svaki cošak ima svoju posebnu patnju. ” Prenosi Ibn Ebi Hatim od K’aba radijaAllahu anhu, da je rekao: “
El-Akabe koje Allah spominje u Kur’anu (Al-Balad, l l .) je provalija od sedamdeset katova vatre. ”
Rekao je Damrete: ‘Cuo sam Ebu Redža’a da kaže: “Do nas je došlo da je El-Akabe koje Allah spominje u Kur’anu provalija u Džehennemu kroz koju se propada sedam hiljada godina.”
Prenosi Atije da je Abdullah b. Omer radijaAllahu anhu, rekao: “El-Akabe koje Allah spominje u Kur’anu je brdo u Džehennemu, pa zar da ga ne izbjegnem time što cu osloboditi roba.”
Muka til b. Hajan je rekao: “EI-Akabe koje Allah spominje u Kur’anu je brdo u Džehennemu”, neko upita: “Kako ga izbjeci?” “Oslobadanjem roba” odgovori Mukatil.
Rekao je Abdullah ibn Omer radijaAllahu anhu: ‘ Vidio sam u snu dva meleka koji su u rukama držali željezne kuke, zatim je došao i treci melek sa željeznom kukom u ruci pa su mi rekli: “Ne strahuj, zaista si ti dobar covjek, samo da povecaš nocni namaz.” “Zatim su me poveli sve dok nismo stigli na ivicu Džehennema, kad ono Džehennem udubina poput bunara sagradenog u obliku prstenova
Izmedu svakog prstena nalazi se melek sa željeznom kukom u ruci, u njegovim dubinama još vidjeh i ljude obješene za lance glavama okrenuti prema dole, medu kojima jasno prepoznah neke kurejšije, zatim su me usmejrili u desno. San sam ispricao Hafsi radijaAllahu anha, koja ga isprica Allahovom Poslaniku, alejhi selam koji tada rece: “Zaista je Abdullah dobar covjek.” (Muttefekun alejhi )

Autor: Ibn Redžeb el-Hanbeli
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment