Novo
Loading...

Kako će izgledati strahote Sudnjeg dana?

alexandra-patache-falling-stars

A ti nikako ne misli da Allah ne motri na ono što rade nevjernici! On im samo pušta do Dana kada će im oči ostati otvorene, i kada će žureći, uzdignutih glava, netremice gledati, a srca će im prazna biti. (Ibrahim, 42.-43.)
El-Hasan kaže da riječi Uzvišenog znače žureći, uzdignute glave tj.svako će tog dana dignute glave gledati prema nebu i nikoga neće vidjeti, netremice gledati, tj. pogledi će im se od prenapetosto ukočiti i nikome neće ni padati na pamet da o drugome misli, a srca će im prazna biti.
Katade kaže da će im srca izaći iz grudi i zastati u grlu, pa neće moći ni izaći iz usta,niti se vratiti na svoje mjesto. U njima neće ništa biti. Zato se ovaj izraz (hava) upotrebljava i za prazni prostor između Zemlje i nebesa, kao i za zrak.
Se’id b. Džubejr kaže: ”Tj. kružeći naokolo po unutrašnjosti, ne mogavši nači mjesto gdje će se smiriti. U tome su značenju i riječi Uzvišenog: … kada će srca do grkljana doprijeti i popriječiti se. (Gafir, 18.). Katade kaže: ” Kada će srca u gkljanu od straha zastati,pa neće moći ni izaći, niti se vratiti na svoje mjesto. Izraz ‘kazmin’ znači ćutčjiva, jer niko bez Allahovog dopuštenja neće moći ništa progovoriti.” El-Begav kaže: ”Potištena i ispunjena strahom i zebnjom, jer izraz ”kazm” znači smjenjivanje bijesa, straha i žalosti u srcu sve dok se ne stijesni.”
Uzvišeni Allah veli: Kada bližnji neće bližnjega ništati pitati.(El-Me’ariđ, 10.) tj. kada svako bude zaokupljen svojom brigomi kada bližnji neće imati vremena da se raspituje za stanje svoga bližnjega ,kao što na drugim mjestima Uzvišeni veli: Toga dana će svaki čovjek samo o sebi brinuti.( ‘Abese,37.) i Ako grijehovima pretvoreni pozove da mu se ponesu, niko mu ih neće ponijeti, pa ni rođak.(Fatir,18.).
Ikrime kaže: ”Na Sudnjem danu komšija će se uhvatiti za komšiju i reći: ‘Gospodaru, upitaj ovoga zašto je preda mnom zatvarao svoja vrata?’ Nevjernik će se hvatati za vjernika i govoriti: ‘O vjerniče, daj mi svoju ruku! Ja znam kakav sam prema tebi bio na dunjaluku, al mi danas toliko trebaš!’  Vjernik će se kod svoga Gospodara toliko za njega zauzimati da će i njega vratiti na mjesto koje mu prvobitno nije bilo namjenjeno, tj. Džehennem.
Otac će na Sudnjem danu držati svoje dijete i govoriti mu: ”Sine, kakav sam ja prema tebi kao otacbio?” – pa će ga dijete spomenuti po dobru. Na to će mu on reći: ”Sine, danas mi je potreban makar jedan trun od tvojih dobrih djela da bih se spasio od ovoga što vidiš.” Na to će mu njegovo dijete reći: ”Oče, znam da je malo to što tražiš, ali se i ja bojim onoga čega se bojiš i ti, pa ti ne mogu ništa dati.” Zatim će se uhavtiti za svoju ženui reči joj:” O ta i ta, kakav sam ja prema tebi kao muž bio?” – pa će mu spomenuti učinjeno dobro. Na to će joj on reći: ” Danas od tebe tražim da mi posudiš samo jedno dobro djelo, ne bih li se spasio od ovoga što sama vidiš.” Na to će mu ona reči: ” To što od mene tržiš je tako malo, ali ti to ne mogu učiniti niti bilo šta dati, jer se i ja bojim od istog onoga čega se i ti bojiš.”
Od  ‘Aiše, r.a., se prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: ” Ljudi će na Sudnjem danu ustajati pred Gospodarom svjetova.Neki od njih kupati će se u znoju do usnih školjki.(Buhari)
Od el-Mikdada b. el-Esveda, r.a., se prenosi da je čuo kada je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: ” Kada bude Sudnji dan Sunce će se iznad ljudi toliko nisko spusiti da će od njih biti koliko jednu ili  dvije milje. Nekome će znoj biti do koljena, nekome do pojasa, a nekome skroz do usta.”(Muslim)
IzvorBistro more pobožnosti i suptilnosti – Ahmed Ferid
www.islam-iman.com
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment