Novo
Loading...

Da li je haram slušati muziku?






بسم الله الرحمن الرحيم
Bismil-lahir-Rahmanir-Rahim


Da,slušanje muzike je haram.
Uzvišeni Allah u Kur'anu je zabranio muziku riječima: "Ima ljudi koji kupuju lehvel hadis, da bi neznajući (koliki je to grijeh) s Allhova puta odvodili." (Prijevod značenja Kur'ana,Lukman,6.)

Od Ebu el-Bekerija se prenosi da je rekao: "Upitan je Ibn-Mesud za ovaj ajet, pa je odgovorio: "Tako mi Onoga, osim kojeg drugog boga nema, (ovu zakletvu je poniovio tri puta), lehvel hadis to je muzika." (Taberi i Hakim).
Ovu predaju vjerodostojnom smatraju imam Hakim,Zehebi i Ibn-Kajjim.
Nema dvojbe da je Ibn-Mesud najučeniji ashab i da je najbolje poznavao komentare Allahovih ajeta.On se ne zaklinje Allahom osim kada je uistini ubjeđen u ono što govori.
Od Seida Ibn-Džubejra se prenosi da je Ibn-Abbas za ajet: "Ima ljudi koji kupuju lehvel-hadis ..."rekao: "To je muzika." (Vjerodostojna predaja, Bejheki i Ibn-Ebi-Šejbe).
Poznato je da je Ibn-Abbas tumač Kur'ana, kojeg je Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, jedne prilike privio na svoje grudi i rekao: "Allahu moj poduči ga mudrosti (Sunnetu) i tumačenju Kur'ana. (Buhari i Muslim).
Dakle,ovo je tumačenje citiranog ajeta od dva najučenija ashaba koji su prisustvovali spuštanju Objave.

Od oca Ebi-Zabijana se prenosi da je poznati ashab Džabir zaajet: "Ima ljudi koji kupuji lehvel-hadis..."rekao:"To je muzika i slušanje muzike." (Taberi).
Ibn-Omer, također, kaže: "lehvel-hadis, to je muzika." (Tefsir Kurtubija).
Brojni tabiini smatraju da se ovaj hadis odnosi na muziku,kao:
Mudžahid,Ikrime,Ataa,Hasan el-Basri,Seid Ibn-Džubejr, Mekhul,Amr b.Šuajb i drugi. (Taberi, Ibn-Ebi-Hatim i Ibn-Kesir).

Imam el-Buhari biljezi u svome Sahihu od Ebi Musaa el-Ešarija da je Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, rekao: "Zaista će se pojaviti ljudi iz moga ummeta koji će dozvoljavati nemoral, svilu, alkohol i muzičke instrumente. Zadesit će ih strašna noć, Allah će brdo na njih strovaliti, a od nekih će načiniti izobličene majmune i svinje do Sudnjega dana."
U predaji kod Ibn Madže stoji: "Pojavit će se ljudi iz moga ummeta koji će piti alkohol, nazivajući ga drugim imenima, a povrh njihovih glava bit će svirke (muzičkih instrumenta) i pjevačica. Allah će ih izobličiti, načinivši od njih majmune i svinje."(El-Buhari, str. 1218-1219, br. had. 5590, Ebu Davud, 2/762-763, br. had. 3407, Ibn Madže, 3/317, br. had. 3263, el-Bejheki u "El-kubra",10/373, br. had. 20988 i u "Eš-Šuab", 4/282,br.had.5115,et- Taberani u "El-kebir",3/319-320,br.had.3417, i u "Musneduš-Šamijjine",1/334, br. had. 588,Ibnu Hibban u svome Sahihu,15/154, br. had.6754. Ibnu Ebi Šejbe,8/107, br.had.4810 i Ibn Asakir,24/66, br.pog.25.)
Složni su islamski učenjaci da su razvrat,svila (za muškarce) i alkohol zabranjeni.
Uz ove najstrožije zabrane Poslanik,sallallahu alejhi we selleme , pominje i muzičke instrumente, koji imaju isti propis (hukm). Ovaj hadis je najjasniji i najispravniji dokaz iz Sunneta Poslanika da je muzika haram. ( Vidjeti: Fethul-bari,11/181.)
Ibn Hadžer el-Askalani u komentaru ovoga hadisa navodi: "Ovo je opasna prijetnja onima koji budu odobravali ono što je Allah zabranjenim učinio, mijenjajući imena tim zabranjenim stvarima."
Ko želi o pširnije o zabrani muzike neka pogleda knjigu: Stav islama o brijanju brade,pušenju i muzici.

____________________________________ 
odgovorio Mr. Safet Kuduzović (20.09.2004)
____________________________________
Izvor: Gora-tevhid.blogspot.com
Share on Google Plus

About Admin Team

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 коментара :

  1. Prvo i osnovno, ko si ti da se tako drsko upustas u tumacenja hadisa i Kurána, i proglasavas nesto haramom ili halalom? Ti nisi mudztehid. Kako te nije stid, ustvari, kako te nije strah Allaha, covjece?

    Šafija r.a. prenosi u jednom svom djelu riječi Ebu Jusufa, učenika Ebu Hanifinog, koji kaže: „Zatekao sam učene ljude koji su u svojim fetvama izbjegavali da kažu da je nešto haram ili halal sve dok ne bi našli jasan dokaz u Allahovoj knjizi, kojem nije bio potreban nikakav dodatni komentar.“
    Prenosi se od imami Malika r.a. da je rekao: „Nema mi ništa teže nego kada mi neko dođe i pita me da li je nešto halal ili haram, jer to znači jasno razdvajanje“. Takođe u vrijeme Omera Ibn Hataba r.a., kada bi se pojavilo neko pitanje ili problem koje bi trebalo riješiti, uvijek bi se okupljali ashabi Poslanika a.s., međusobno se konsultovali, pa tek onda donosili konačan sud.
    „I ne govorite ne istine jezicima svojim, ovo je dopušteno a ovo je zabranjeno, da biste tako o Allahu neistine iznosili. Oni koji o Allahu iznose ne istine zaista neće uspjeti.“ (En-Nahl, 116)

    OdgovoriIzbriši
  2. Prvo i osnovno, ko si ti da se tako drsko upustas u tumacenja hadisa i Kurána, i proglasavas nesto haramom ili halalom? Ti nisi mudztehid. Kako te nije stid, ustvari, kako te nije strah Allaha, covjece?

    Šafija r.a. prenosi u jednom svom djelu riječi Ebu Jusufa, učenika Ebu Hanifinog, koji kaže: „Zatekao sam učene ljude koji su u svojim fetvama izbjegavali da kažu da je nešto haram ili halal sve dok ne bi našli jasan dokaz u Allahovoj knjizi, kojem nije bio potreban nikakav dodatni komentar.“
    Prenosi se od imami Malika r.a. da je rekao: „Nema mi ništa teže nego kada mi neko dođe i pita me da li je nešto halal ili haram, jer to znači jasno razdvajanje“. Takođe u vrijeme Omera Ibn Hataba r.a., kada bi se pojavilo neko pitanje ili problem koje bi trebalo riješiti, uvijek bi se okupljali ashabi Poslanika a.s., međusobno se konsultovali, pa tek onda donosili konačan sud.
    „I ne govorite ne istine jezicima svojim, ovo je dopušteno a ovo je zabranjeno, da biste tako o Allahu neistine iznosili. Oni koji o Allahu iznose ne istine zaista neće uspjeti.“ (En-Nahl, 116)

    OdgovoriIzbriši