Novo
Loading...

Kako se sačuvati u vremenu golotinje?



Dolazak toplijih dana u naše krajeve, i ove kao i prethodnih godina, popraćen je invazijom golotinje zastrašujućih razmjera. Ljetnja sezona još nije, faktički, ni počela a masa (polu)golih žena i djevojaka već je preplavila ulice naših gradova i naša sela. Krenimo iz svojih avlija! Budimo moralni da bismo ostali normalni!
Golotinja je, nažalost, postala očigledna i teško zaobilazna pojava u našem društvu. Bode oči, srca i smirenost normalnih ljudi… Ulice, parkovi, zgrade, škole, fakulteti, televizija, voditelji, estrada, pozorište, glumci, tramvaji, autobusi i dr., nažalost, sve više podsjećaju na morske plaže. Reklamne poruke na televiziji postale su, ustvari, kratke filmske poruke pune erotskog naboja gdje se, pored golotinje, bluda i perverzije promovišu hrana, piće, odjeća, cigarete, alkohol, kozmetika, automobili i automobilske gume, razne vrste osiguranja i dr. Isti je slučaj i sa džambo-plakatima koji su, uglavnom, postali svojevrsni erotski posteri koji prikazuju golo žensko (a i muško) tijelo.
Štampa i časopisi, također, sve više promovišu golotinju i nemoral. Gotovo da nema dnevnih novina koje (usput) ne objavljuju i slike razgolićenih žena ili obavijest o tzv. pričaonicama. Na kioscima čovjek ostaje zapanjen brojem casopisa koji izlažu pornografske i njima slične sadržaje. Prodavaci(ce) to još nakite i na glavnom prozoru, tako da čovjek, htio to ili ne, jednostavno biva prisiljen da to gleda ukoliko želi da nešto kupi.
Televizija, kao najmoćniji medij u savremenom dobu, preplavljena je golotinjom i nemoralom. U posljednje vrijeme, gotovo na svim kanalima mogu se vidjeti reklame koje pozivaju na hot-line (vruce linije), gdje se nude erotske priče koje može slušati svako, pa i djeca, ako okrene brojeve telefona koji se nude na ekranu.
Promocija golotinje i nemorala na Federalnoj televiziji (ciju pretplatu Bošnjaci moraju plaćati, jer ako to odbiju biće sankcionisani prekidanjem, ranije struje, a sada telefona) – doseglo je zastrašujuće razmjere. Ovdje, naravno, ne mislimo na nemoral tipa emisije 60 minuta, u kojoj se sve što je bošnjacko (i muslimansko) kriminalizira i satanizira, vec na poplavu filmova i serija koje prikazuju golotinju, prostituciju, nasilje, život alkoholičara, narkomana, homoseksualaca, lezbijki i dr. oblike perverzije i devijantnog ponašanja. Nedavno je u jutarnjem programu Federalne televizije prikazana emisija u kojoj se govorilo o ‘vrijednostima’ rađanja djece van braka i bračne zajednice(?).
Direktan rezultat sve prisutnije golotinje u društvu je pojava nemorala u svim njegovim oblicima. Zagrljeni mladići i djevojke ne ustručavaju se da javno (nasred ulice, u parku, školi, tramvaju i dr.), bez imalo stida, čine određene intimne radnje, bez obzira na prisustvo starijih osoba ili djece. Odavanje bludu, alkoholu, drogi i dr. porocima – pojave su koje su uveliko uzele maha i u našem društvu. Zastrašujući je podatak da samo u Sarajevskom kantonu ima preko 4.000 registrovanih narkomana! A srednjoškolke, pa čak i učenice osnovne škole, ostaju u drugom stanju i abortusom prekidaju trudnoću!!
I drugi oblici nemorala sve su prisutniji, poput korumpiranosti, sklonosti varanju, nasilju, zločinu, laži, itd. Sve su to pojave koje se, itekako, mogu dovesti u vezu sa kultom golotinje, jer ukoliko se u jednom društvu strast i pohota raspiruju na svakom koraku, ukoliko stid opadne do te mjere da se žene i muškarci ne ustručavaju da javno čine i najinitimnije radnje, takvo društvo, bez dvojbe, doživljava moralnu eroziju.
Neminovna posljedica kulta golotinje je i učestalo brakolomstvo, što, opet, vodi ka razaranju porodice. I, doista, mnoge porodice su razorene, rodbinske veze se kidaju, a komšijski odnosi su, takoder, poremećeni. Osjecaj nezadovoljstva, nesreće i beznadežnosti polahko preovladava ljudskim dušama. Takvo stanje ima intencije još većeg pogoršavanja. Sve su to pojave koje značajno potresaju život savremenog čovjeka i prijete općom kataklizmom. Jednom riječju, cjelokupan ljudski život je degradiran i ugrožen.
Kako u takvim okolnostima (sa)čuvati sebe, svoju vjeru, porodicu i moral? Kako odgajati i zaštiti djecu pred najezdom tolikog nemorala?
U Kur’anu časnom, koji je uputa i lijek ljudima, imamo kazivanje o Allahovom poslaniku Jusufu, a.s. Radi se o vrlo interesantnom kazivanju. Jusuf, a.s., je u svom životu bio izložen velikim iskušenjima. Živio je u vremenu beščašća i nemorala, kada su čak i udate žene po dvorcima u Egiptu (gdje je bio prodat kao rob) činile preljubu i to javno priznavale a njihovi muževi se na to nisu obazirali. Jedna od takvih žena pokušala je zavesti Jusufa, a.s. Dugo vremena ga je na grijeh navodila koristeći se svim raspoloživim sredstvima: svojom ljepotom, mladosti, društvenim položajem, osamljivanjem, udvaranjem, prijetnjom i dr. Kur’an nam iznosi jedan prizor iz Jusufove, a.s., kušnje: I poče da ga na grijeh navodi ona u čijoj je kući bio, pa pozaključa sva vrata i rece: ‘Hodi!’ ‘Sačuvaj Bože!’ – uzviknu on – ‘vlasnik me moj lijepo pazi; a oni koji dobro uzvrate zlim neće nikada uspjeti.’ (Jusuf, 23)
Mladi Jusuf je ostao čvrst i nije podlegao kušnji. U kazivanju se dalje iznosi da su sve žene u gradu, koje su vidjele Jusufovu ljepotu, počele da mu se udvaraju i da ga zavode. No, Jusuf, a.s., je svemu tome odolio.
Kako je mladi Jusuf sve to izdržao? Kako je uspio da u okruženju moralne raspojasanosti i anarhije sačuva čast i moral? I njemu su, kao i našoj omladini, poroci bili dostupni a putevi ka nemoralu znatno olakšani.
Kur’an, između ostalog, naročito ističe dva razloga koji su Jusufu, a.s., pomogli da ne doživi moralni pad. Prvi je činjenica da se on odupro nemoralu: Ja sam htjela na grijeh da ga navratim, ali se on odupro (festa’sam); i drugi je dova koju je Jusuf, a.s., uputio Allahu: ‘Gospodaru moj’ – zavapi on – ‘draža mi je tamnica od ovoga na što me one navraćaju! I ako Ti ne odvratiš od mene lukavstva njihova, ja mogu prema njima naklonost osjetiti i lahkomislen postati.’ I Gospodar njegov usliša molbu njegovu i spasi ga lukavstva njihova; On, uistinu, sve čuje i zna. (Jusuf, 33-34)
Dakle, kur’ansko kazivanje o Jusufu, a.s., poručuje nam da su za očuvanje vjere i morala odlučujuća dva elementa: 1) odupiranje nemoralu; 2) traženje pomoći kod Uzvišenog Allaha. U tome je, doista, velika pouka: nemoralu se treba oduprijeti, a da bismo u tome uspjeli treba nam Allahova, dž.š., pomoć.
Da bi se čovjek mogao oduprijeti nemoralu on treba, najprije, da ima izgrađenu svijest o tome šta je nemoral i čemu on vodi. Razumni ljudi u svijetu svjesni su kataklizme koja očekuje narode koji su moralno posrnuli. Ti narodi i nacije danas izumiru i, bez imalo dvojbe, jedino vraćanje moralnom načinu života može ih spasiti od potpune propasti. Društvo ne može opstati sa homoseksualcima, lezbijkama, pedofilima, vanbračnim zajednicama, narkomanima, alkoholičarima, jednom riječju, ne može opstati na nemoralu. Za opstanak društva neophodna su moralna ograničenja i postojanje moralnih zakona. Islam nas uči da moralne granice i zakone shvatamo prirodnim i nužnim za normalno funkcionisanje života na Zemlji. Otuda, moralna ogranicenja vjerniku muslimanu ne predstavljaju bilo kakvu stegu ili poteškocu. Naprotiv, on u njima nalazi smiraj i zadovoljstvo, jer jedino tako čovjek neće doci u sukob sa ostalim zakonima koje je Svevišnji Stvoritelj ugradio u svijet oko nas.
Pravo suprotstavljanje moralnoj eroziji koja je zahvatila brojna društva, pa i naše, pored isticanja moralnih vrijednosti i praktične koristi moralnog načina života, podrazumijeva i grupisanje snaga koje promovišu moral. Te snage se moraju organizovati i promovisati moral, i putem filma, pozorišta, elektronskih i pisanih medija, upornim isticanjem negativnosti nemoralnog života s praktičnim primjerima na osnovu kojih se dobija jasna slika o katastrofalnim posljedicama takvog načina života. Ukoliko prezentacija morala bude umjetnički i estetski uljepšana i bude više zastupljena u medijima i filmovima, tada se mogu se očekivati i bolji rezultati. Bez toga, sve će ostati na teoretskoj razini.
Suprotstavljanje nemoralu nije nimalo lahak posao. To zahtijeva ogroman trud i jaku organizaciju. Naravno, da bi se u tome uspjelo potrebna je svesrdna Božija, dž.š., pomoć. Tu pomoć od Uzvišenog Stvoritelja treba stalno tražiti. I ona će, inša-Allah, i doći.
Na kraju, poruka roditeljima:
Dragi roditelji, uskoro će kraj školske godine. To znači da će zaredati maturske zabave i svečanosti, na kojima naša omladina na starorimljanski način panem et circences (hljeba i zabave) proslavlja završetak jedne faze školovanja i nastupanje punoljetstva. Ono što se radi na tim zabavama uistinu nije dobro. A ekskurzije su posebna priča! Na ekskurzijama koje se organizuju van (a i unutar) granica BiH naša omladina biva izložena brojnim oblicima nemorala i poroka štetnih kako za pojedinca tako i za društvo. Da li će razuman i odgovoran roditelj dozvoliti svome djetetu da ide na takve zabave i putovanja? Smatramo da bi bilo bolje djeci osigurati drugačiji vid razonode i zabave. Djeca su velika Allahova blagodat a najveću odgovornost za njih i njihov odgoj snose upravo roditelji. Allaha Uzvišenog molimo da nam bude na pomoći!
Krenimo iz svojih avlija. Budimo moralni da bismo ostali moralni!
Autor: Prof. dr. hfz. Safvet Halilović
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара :

Objavi komentar