Novo
Loading...

Nemuslimanka i dozvola staratelja za brak?



Pitanje: Selam alejkum, bila sam hrišćanka koja voli islam i koja je želela da bude muslimanka, ali zbog sredine u kojoj sam živela nisam imala hrabrosti. Upoznala sam muslimana preko interneta i desilo se da mi izjavi ljubav, obeća brak, ali niko drugi to nije znao, tj. nije bilo svedoka. Bio je iz druge zemlje pa sam slagala moje da idem zbog posla. Preko skype-a sam im javila da se udajem. Pokrivam se jer sam volela hidžab još kao hrišćanka. Počinjem da obavljam 5 dnevnih namaza i da učim o islamu. Saznajem da sam trudna. Saznajem da čovek koga smatram svojim mužem ima ženu koja još doji dete, ali koja nije muslimanka. Upoznajem je, a nekoliko dana kasnije i ona počinje da nosi maramu, a neko vreme kasnije da klanja. Zanima me da li je moj brak validan ako uzmemo u obzir da nije bilo svedoka, da su moji saznali kad sam se već rešila na taj korak, da nije bilo nekog upriličenja događaja (mada ako svadba ne može da bude halal. tj. bez haram hrane i pića bolje i da nema svadbe)? Molim vas, odgovorite mi, jer se kajem za svoje grehe i trudim se da Allah, dž.š., bude zadovoljan sa mnom, pa me zanima da li je ovaj brak ispravan. Da dodam da nije bilo ni opštinskog venčanja, samo obećanje između njega i mene. Allah Vas nagradio!

Odgovor: Alejkum selam.

Imam Ibnu Kudame el-Makdisi, rhm., kaže: „Ako se bračni ugovor sklopi uz dozvolu staratelja i dva svjedoka – i sve se to skrije i ne obznani, ili se dogovore da sklapanje braka skriju – to je pokuđeno činiti, ali je brak ispravan (ne zaboravi! - uz dozvolu staratelja i dva svjedoka, op.prev.). Ovog stava je imam Ebu Hanife i Šafija i Ibnul-Munzir. Tajni brak pokuđenim smatraju Omer, r.a., Urve, Ubejdullah b. Abdullah b. Utbe, Ša'abi, Nafi' mevla Ibnu Omer, r.a., itd.. Ebu Bekr Abdul-Aziz, rhm., kaže: Takav brak je ništavan, jer je imam Ahmed, rhm., rekao: „Ali, ako se brak sklopi u prisustvu velijja-staratelja, i dva svjedoka!? Reče: Ne! Sve dok ga ne obznane!!!“ Ovo je mezheb imama Malika, rhm., a dokaz im je ono što se navodilo u poglavlju prije ovog.“ (Pogledaj: el-Mugni, 15/38.)

Na vama je obaveza da obznanite vaš brak (što je možda već i učinjeno), na način da vaše komšije, rođaci i prijatelji znaju da ste udati i za koga. Vama oboma je obaveza da sjednete pred nekim od učenih ljudi – imama, daija, i da sklopite šeri'atski bračni ugovor, kojim ćete potvrditi svjedoke bračnog ugovora kao i vjenčani dar. Što se tiče nemuslimanke ili muslimanke bez staratelja – Imam/Sultan je njihov velijj-staratelj i zastupnik u braku.Vaš brak je malo krnjav, ali je ispravan, stoga molite Allaha, dž.š., da vam oprosti za greške i propuste koje ste imali pri ovom činu, te da vam podari berićeta u braku i evladu, a Allah, dž.š., najbolje zna.

Odgovorio: Sead ef. Jasavić, prof.fikha
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment