Novo
Loading...

Znaci Allahove dž.š. ljubavi prema Svojim robovima


Hvala pripada Allahu dž.š., Bogu Jedinom, koji ljubav učini jedinim putem koji vodi prema voljenom; koji pokornost i poniznost Njemu učini znakom iskrene ljubavi prema Njemu. Ljubav prema Allahu dž.š., je duša imana i dobrih djela i svih vjerničkih halova i stanja. Ako ljubav prema Allahu dž.š., nestane kod čovjeka isto kao da je toga momenta umro i bez duše ostao! Ljubav prema Allahu dž.š., je hrana vjerničkog srca...

i ona je glavni pokretač svakog dobrog djela. Ko bez ljubavi prema Allahu dž.š., ostane, isto je kao da ga nema i da nikako na ovome svijetu ne postoji, i ko bez toga svjetla ostane u stalnom je mraku i tminama. 

Ljubav prema Allahu dž.š., je lijek za svaku bolest, i to je lezzet i slast – ko je nije okusio taj još ne zna šta je ljepota i slast! Ljubav prema Allahu dž.š., je ta snaga i elan koja čovjeka pod teretom njegova života sigurno vodi zacrtanom cilju do kojeg, bez ljubavi prema Allahu, ne može stići! Ljubav prema Allahu dž.š., je stabljika čiji je korijen razmišljanje o posljedicama, a stablo mu je sabur i strpljenje. Grane te stabljike su ilm i znanje a lišće njeno je lijep ahlak, dok mu je plod hikmet i mudrost. Kada se to sjeme prospe po ljudskom srcu, i zalije vodom iskrenosti prema Allahu i Poslaniku i ispravnim slijeđenjem Allaha i Poslanika – što je uslov da bi neko djelo bilo dobro djelo – tada ta stabljika ljubavi prema Allahu dž.š., urađa prelijepim ukusnim plodovima. 

Allah dž.š., je iz ljubavi i brige prema nama slao Svoje knjige i poslanike, i očekuje od nas da Mu na tu ukazanu ljubav uzvratimo ljubavlju, a svi oni koji ljubavlju ne uzvrate na Njegove nimete i blagodati – sami su sebe kaznili. Mušrici su oni koji vole raznorazna božanstva mimo Allaha dž.š., dok su vjernici oni koji najviše vole Allaha dž.š.. Iskrena ljubav prema Allahu dž.š., je ono što odvaja pravog vjernika od licemjera, i to je ono što odvaja muslimana od mušrika i nemuslimana.

Kako ćemo znati da li nas je Allah dž.š., zavolio?

1. Zaštita od dunjaluka i dunjalučkih fitni

Katade b. Nu'man r.a., prenosi da je Allahov Poslanik s.a.w.s., rekao: „Kada Allah dž.š., zavoli nekog čovjeka – zaštiti ga od dunjaluka, isto kao kada neko od vas bolesniku ne daje vode!“ (Sunen Tirmizi)

Allah dž.š., kada zavoli Svog roba, čuva ga od fitni i iskušenja dunjalučkih bilo da su u pitanju rasipanja ili oholost ili odavanje porocima ili raskalašenost itd., i to na isti način kao što i mi uskratimo bolesniku da konzumira neke stvari jer mu škode a ponekada ćemo bolesniku zabraniti i vodu da pije jer će biti štetna po njegovo zdravlje. Allah dž.š., nam ponekada uskrati nešto radi našeg dobra, i u tome čovjek treba da potražuje znake Allahove dž.š., ljubavi prema Njemu!

2. Iskušenja (el-ibtila')

Enes r.a., prenosi da je Allahov Poslanik s.a.w.s., rekao: „Veličina nagrade je uvjek u skladu sa veličinom muke i iskušenja; kada Allah dž.š., zavoli nekoga On ga odmah stavi na probu i iskušenje – pa ko bude zadovoljan biće se s njime zadovoljno, a ko se bude srdio zaslužiće srdžbu!“

Dakle, muke i iskušenja su uvjek u skladu sa ljudskim imanom i vjerovanjem. U hadisu stoji da je Poslanik s.a.w.s., bio upitan: „Koji ljudi su bili na najtežim mukama i iskušenjima? Poslanik s.a.w.s., odgovori: Poslanici, zatim oni koji su im najviše sličili, pa oni koji su im najviše sličili... Čovjek će biti iskušavan shodno jačini njegovog dina i vjere, pa ako je čovjek tvrđe vjere iskušenja će mu biti jača, a ako je čovjek tanje vjere iskušenja će mu biti lakša. Iskušenja će pratiti čovjeka na zemlji sve do momenta dokle se potpuno ne očisti od grijeha!“

Allah dž.š., kaže: „Sigurno ćemo vas iskušavati strahom i glađu i time što će vam propadati imovina i životi i ljetine – a ti obraduj strpljive & koji, kada ih kakva nesreća pogodi, kažu: Mi smo Allahovi i mi ćemo se Njemu vratiti. & To su oni nad kojima su blagoslovi njihova Gospodara i milost, i to su oni koji su upućeni!“ (el-Bekara, 155-157.)

Nekada će čovjek biti stavljen na iskušenja zbog svoje neposlušnosti i grijeha, a nekada će čovjek biti doveden u iskušenje zbog svoje pokornosti i ibadeta i dobrih djela, što će biti sami znak Allahove dž.š., ljubavi prema njemu, jer je Allah dž.š., odlučio da Svoga roba uzdigne na veći stepen i deredžu pa mu i daje tu šansu koja često puta ne zna da bude lahka!

3. Kabul i prihvat od strane ljudi na zemlji

Za vrijeme vladavine Omera b. Abdul-Aziza rhm., jedno dijete od tabi'ina reče svome ocu: „Allah dž.š., voli Omera b. Abdul-Aziza. Otac ga upita: Sinčiću, odakle ti to? On reče: Ljudi vole Omer b. Abdul-Aziza, pa mora da ga je Allah dž.š., zavolio prije nego su ga zavoljeli ljudi. Otac mu reče: Istinu si rekao sine moj – pa mu citira hadis u kojem je Poslanik s.a.w.s., rekao: 

„Kada Allah zavoli nekog čovjeka, pozove Džibrila i kaže mu: Ja sam zavolio tog i tog, pa ga zavoli i ti – te ga i melek Džibril zavoli, koji, nakon toga, doziva stanovnike nebesa, govoreći im: Allah je zavolio tog i tog, pa ga zavolite i vi – te ga stanovnici nebesa zavole – nakon čega taj čovjek biva opšte prihvaćen na zemlji!“ (Muslim)

Dakle, Allahovog dž.š., roba i miljenika ljudi poštuju i cijene zbog toga što su ga Allah dž.š., i meleki zavoljeli; takva osoba je draga i nebesima i zemlji, i to je nešto što se ne može kupiti novcem i parama. Na taj stepen i položaj se dolazi takvalukom i bogobojaznošću i dobrim djelima. Ljudska srca ne mogu voljeti onoga koga Allah dž.š., ne zavoli!

4. Blagost

Postojanje blagosti kod čovjeka je znak Allahove dž.š., ljubavi prema njemu, shodno riječima Poslanika s.a.w.s., koji kaže: „Kada Allah dž.š., zavoli ukućane – među njih ubaci blagost!“ – pa im sve stvari idu glatko i bez problema; muž je blag prema svojoj ženi, žena je blaga prema svome mužu, oboje su blagi prema svojoj djeci, djeca su blaga prema njima. Allah dž.š., im olakšava puteve nafake i opskrbe, i ona im dolazi odakle se i ne nadaju!

5. Allahova dž.š., pažnja i briga prema Svome robu

Allah dž.š., Svoga roba čuva i pazi od ranih dana, i tevfika i pomoći mu pruža na svakom koraku i u svakoj situaciji. Pred takvom osobom nema zatvorenih vrata, i nema tegobne situacije a da je lahkota odmah ne sustigne: „Doista je uz tegobu i lahkota & doista je uz tegobu i lahkota!“ (Inširah, 6.)

Kada Allah dž.š., zavoli nekog čovjeka On ga čuva za Sebe, i odabira ga za ibadet i robovanje Sebi, dovodeći ga u stalno stanje pripravnosti i svjesnosti o Sebi; njegov um i srce samo o Allahu misli, njegov jezik samo Allaha spominje, njegovo tijelo je cijelo u službi Allahu dž.š.. 

Allah dž.š., kada zavoli nekog roba – zauzme mu tijelo ibadetom i pokornošću Njemu, zauzme mu jezik zikrullahom, spominjanjem i veličanjem Njega, a misli mu neprestano idu u pravcu toga kako i na koji način Allaha dž.š., razi učiniti i kako Ga zadovoljiti!

Oni koji nisu zaslužili Allahovu dž.š., ljubav – njihovu dušu i srce i razum čereče i siluju raznorazna sitna božanstva i ideologije, njihov jezik je u stalnom govoru o ljudima i spominjanju njihovih postupaka i riječi, dok se njihovo tijelo slama i smara po šejtanskim putevima, i nikada odmorno nije!

6. Podudaranje postupaka i riječi sa Allahovom dž.š., objavom

Omer r.a., je rekao: Podudario sam se Allahom dž.š., u nekoliko stvari: žudio sam za time da se alkohol zabrani – što je kasnije bilo objavljeno; žudio sam za time da se ženama naredi da se pokrivaju – što je kasnije propisano ajetom o hidžabu; i stav po pitanju zarobljenika sa Bedra mi je potvrđen Kur'anom!

Allahovi miljenici, evlija'i, su ljudi sa čijeg jezika izvire istina koja je potvrđena Allahovim riječima i riječima Njegova Poslanika s.a.w.s.. Što se više razvija ljubav čovjeka prema Allahu dž.š., utoliko je srce i razum i duša i jezik i tijelo čovjeka bliže istini u svakom postupku i djelu, i takva osoba je sve više udaljenija od grijeha i grešaka.

Na kraju krajeva, da li smo se ikada zapitali od koga proizilaze loša djela i grijesi? Loša djela i grijehe čine oni ljudi čija je ljubav prema Allahu dž.š., oslabila ili je potpuno nestala! Tako da se nakon ove konstatacije možemo slobodno zapitati: da li i koliko mi volimo Allaha dž.š., s obzirom na to koliko raznoraznih vrsta grijeha držimo pod naše skute, u našim srcima i glavama i prsima, u našim stomacima i ustima, u našim džepovima, u našim regalima i vitrinama ili frižiderima!

Velika je razlika iizmeđu onih koje ljubav prema Allahu dž.š., čini takvim da budu poslušni i dobri, i između onih koje strah od kazne ili biča tjera na to da budu poslušni i dobri!

Allahu dž.š., trebamo robovati iz ljubavi prema Njemu, nadajući se Njegovom džennetu i plašeći se Njegovog džehennema. Neki ljudi robuju Allahu dž.š., iz straha od Njegove kazne a ne iz ljubavi prema Njemu. Ljubav prema Alahu dž.š., treba biti propraćena strahom i nadom, i ni jedna od navedenih komponenti ne smije hvaliti!

Ljubav prema Allahu dž.š., ponajviše treba da proizilazi iz srca i tijela a ponajmanje sa jezika, dok je danas puno onih koji tvrde da vole i poštuju i cijene Allaha dž.š., dok crnilo njihove duše i srca je polako izvire kroz njihove riječi i djela.

Molimo Allaha dž.š., da nas zaštiti od dunjalučkih fitni kao i od iskušenja koja ne možemo podnijeti. Molimo Ga da nas Svojom neizmjernom ljubavlju obaspe, i da učini da nas stanovnici nebesa i zemlje zavole. Molimo Ga da nam podari blagosti, i da bude blag prema nama kako na ovome tako i na budućem svijetu. Molimo Ga, dž.š., da nam podari dovoljno znanja kako nam ne bi naše riječi i naši postupci protuslovili Njegovoj objavi – Kur'anu i Sunnetu.


Priredio: Sead ef. Jasavić, prof.fikha
Imam „Sultanija“ džamije, Plav, CG
Share on Google Plus

About Admin Team

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара :

Objavi komentar