Novo
Loading...

Oni kojima je zabranjeno gledanje Allaha, dželle še’nuhu


kuran kerimEbu-Hurejre, radije Allahu ‘anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, ‘aleyhi-s-selam, rekao: “S tri vrste ljudi Allah neće razgovarati na Sudnjem danu, niti će ih pogledati, niti očistiti od grijeha, nego će ih žestoko kazniti: starca bludnika, vladara lašca i oholog siromaha.” (Muslim)
Gledanje koje se smatra najuzvišenijom nagradom kojom će biti nagrađeni stanovnici Dženneta na Sudnjem danu jeste gledanje u Allaha, dželle še’nuhu.
Kaže Uzvišeni Allah, dželle še’nuhu, u suri El-Kijameh/Smak svijeta: “Toga dana će neka lica blistava biti, u Gospodara svoga će gledati!”
Ko su ti kojima će viđenje Allaha biti zabranjeno?
1. Oni koji obavezu svoju prema Allahu i zakletve svoje prodaju za nešto što malo vrijedi (kao onaj koji se lažno zaklinje).
Kaže Uzvišeni Allah: “Oni koji obavezu svoju prema Allahu i zakletve svoje zamjenjuju nečim što malo vrijedi – na onom svijetu nikakva dobra imati neće, Allah niti će pričati s njima, niti će na njih uopšte pažnju obratiti, niti će ih očistiti od grijeha – njih čeka bolna patnja!” (Ali-Imran, 77. ajet)
2. Vladara koji se zakloni od naroda svoga i ne zanima se za njihove potrebe i njihovu neimaštinu.
Od Ebu Merjem El-Ezdi, radije Allahu ‘anhu, se prenosi da je rekao: Rekao je Allahov Poslanik, ‘aleyhi-s-selam: “Ko preuzme na sebe kakvu stvar ili odgovornost od muslimana, pa se zakloni tek tako bez obzira na njihove potrebe, siromaštvo i neimaštinu, isto tako će se i Allah zakloniti od njega na Sudnjem danu bez obzira na njegovu potrebu, siromaštvo i neimaštinu.” (Prenosi Ebu Davud)
3. Starac bludnik
Ebu-Hurejre, radije Allahu ‘anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, ‘aleyhi-s-selam, rekao: “S tri vrste ljudi Allah neće razgovarati na Sudnjem danu, niti će ih pogledati niti očistiti od grijeha, nego će ih žestoko kazniti: STARCA BLUDNIKA, vladara lašca i oholog siromaha.” (Muslim)
4. Vladara lašca
5. Oholog siromaha
Šta se podrazumijeva pod zabranom gledanja u Allaha, subhanehu we te’ala?
To je ustvari zabrana od naklonosti i milosti na Sudnjem danu i odraz je napuštanja roba da se suoči sa kaznom, tj. Allah ga neće pogledati sa milošću i naklonošću prema njemu, shodno proširenosti upotrebe riječi “pogled” u arapskom jeziku prilikom “prilaženja nekome u susret” i “brige za nekoga”, te “zabrane pogleda u srdžbi”.
Komentar Imama Nevevija na ovaj hadis od Ebu Hurejre, radije Allahu ‘anhu:
Imam Nevevi, rahimehullahu, je u komentaru ovog hadisa rekao:
“A što se tiče specifikacije Poslanika, ‘aleyhi-s-selam, u drugim rivajetima naspram starca bludnika, vladara lažova i oholog siromaha sa spomenutom kaznom, rekao je na to Kadi El-Ijad: ‘Razlog toga jeste što je svako od njih troje počinilo taj svoj grijeh, iako su u osnovi bili udaljeni od njega, i nisu imali potrebu za njim shodno svojim položajima i stanjima, kao i slabe povode koje su imali za istim iako se niko ne može opravdati za činjenje grijeha. Ali, pošto za činjenje ovih grijeha nije postojala jaka potreba, kao niti ubičajeni povodi, taj njihov postupak činjenja tih grijeha sliči PRKOSU I OMALOVAŽAVANJU Allaha, subahenhu we te’ala.
I njihovo griješenje nije bilo iz potrebe, jer starac sa razumom i potpunim shvatanjem i poimanjem stvari oko sebe sa svime onim što je prošao kroz život i vrijeme, te zbog slabih povoda koji bi mu pojačali strasti prema ženama i njegovu potrebu za tjelesnim odnosom, i nakon što su propali svi ti potencijalni njegovi razlozi za to, uz postojanje onih stvari koje ga smiruju na halal način, on se na kraju, pored svega navedenog, odluči na BLUD?!
Poznato je i uobičajeno da za blud su potrebni neki “faktori” kao što su mladost i potpuna sloboda, potom manjkavo poimanje stvari i životno neiskustvo, preovladavanje strasti zbog slabog razuma i nedovoljnih godina. Tako isto vođa/vladar se ne boji nikoga od svojih podređenih i nema potrebu za laskanjem niti pretvaranjim pred bilo kime od njih, dok obični insan se obično uliziva nekome lažući i bojeći se njegovog prijekora ili kritike, pogotovo ako pri tome on traži kakav položaj od njega  ili bilo kakvu drugu korist, dok vođa/vladar istovremeno nikakve potrebe za laganjem i ulizivanjem nema, kao ni bilo čime sličnim. Isto tako oholi siromah dok je u situaciji kada nema imetka, a poznato je da je najčešći razlog zanosa, oholosti i uzdizanja nad drugima bogatstvo na dunjaluku, koje je kao takvo vidljivo i narod ima potrebu za njime, pa ako se kod tog siromaha ne nađu tragovi tog bogatstva, zašto se on oholi i zašto omalovažava one koji su zapravo poput njega? I zato postupci starca bludničara, vođe lažova i oholog siromaha nisu ostali osim kao postupci omaložavanja Uzvišenog Gospodara svih svjetova!”
Za www.islam-iman.com:Pripremio i preveo: Čolaković Sulejman, student fakulteta Šerijata na islamskom Univerzitetu u Medini Muneweri!
Share on Google Plus

About Admin Team

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара :

Objavi komentar