Novo
Loading...

18 bitnih izvora bereketa!


Ako bismo tražili islamsku definiciju produktivnosti, ona vjerovatno može biti sumirana u riječ “bereket”. Imati mogućnost da ostvarite više sa manje resursa, da uradite mnogo za kratko vrijeme i da ostvarite mnogo sa malo napora svakako predstavlja blagodat od Allaha tebareke ve te’ala. Ipak, u današnje vrijeme bereket je postao izgubljeno blago; svi ga traže, ali niko ne može da ga pronađe. Često možete čuti ljude kako se žale da nema bereketa u njihovom vremenu, snu, novcu itd.
U ovom članku ćemo riješiti tu misteriju inšallah; otkrit ćemo šta je bereket i gdje ga možete pronaći!

Šta je bereket?

Jedan poznati da’ija je rekao:
Bereket je povezanost Božanske dobrote sa određenom stvari, pa ako se javlja u nečemu sitnom, povećava ga, a ako se javlja u nečemu velikom onda donosi korist. Najveći plodovi bereketa u svemu jesu korištenje tog bereketa na putu poslušnosti Allahu tebareke ve te’ala.

Izvori bereketa

Ja čvrsto vjerujem da bereket nije izgubljeno blago, naprotiv, on se nalazi ispred naših očiju. To blago je dostupno samo za onoga ko je spreman raditi za njega. U nastavku ću navesti neke izvore bereketa.

1. Dobre namjere

Ako želite nešto za što je vezan bereket, pristupite toj stvari sa dobrim namjerama. Konkretnije, pobrinite se da je djelo namijenjeno u ime Allaha tebareke ve te’ala. Gledajući definiciju bereketa, možete pretpostaviti da bez naše iskrene namjere da ono što radimo zapravo radimo u ime Allaha tebareke ve te’ala, nećemo moći pronaći Božansku dobrotu u našim djelima.

2. Pobožnost i vjera u Allaha tebareke ve te’ala

Allah tebareke ve te’ala kaže u Kur’anu:
A da su stanovnici selā i gradova vjerovali i grijeha se klonili, Mi bismo im blagoslove i s neba i iz zemlje slali, ali, oni su poricali, pa smo ih kažnjavali za ono što su zaradili. (96)
(Kur’an, poglavlje 7, sura El-A’raf ‒ Bedemi)

3. Pouzdanje u Allaha tebareke ve te’ala

Allah tebareke ve te’ala u Kur’anu kaže:
a onome koji se Allaha boji, On će izlaz naći (2) i opskrbit će ga odakle se i ne nada; onome koji se u Allaha uzda, On mu je dosta. Allah će, zaista, ispuniti ono što je odlučio; Allah je svemu već rok odredio. (3)
(Kur’an, poglavlje 65, sura Et-Talak – Razvod braka)
Poslanik Muhammed salallahu alejhi ve sellem je rekao:
Da se vi oslanjate istinski na Allaha tebareke ve te’ala, On bi vas hranio kao što ptice hrani (spavaju gladne, a lete site).
(Ahmed, En-Nesai, Ibn Madže, El-Hakim i Et-Tirmizi)

4. Čitanje Kur’ana

Ovo je fontana bereketa, ali, subhanallah, rijetko pijemo iz nje! Allah tebareke ve te’ala kaže u Kur’anu:
A ova Knjiga, koju objavljujemo, blagoslovljena je, ona potvrđuje onu prije nje da opominješ Mekku i ostali svijet. A oni koji u onaj svijet vjeruju – vjeruju i u nju i o molitvama svojim brigu brinu. (92)
(Kur’an, poglavlje 6, sura El-En’am – Stoka)
Dakle, čitajte Kur’an i gledajte kako bereket Allaha tebareke ve te’ala ulazi u vaš život. Što smo dalji od ove Knjige, manje bereketa ćemo imati u životu.

5. Izgovaranje “Bismillah!”

Izgovaranjem riječi “Bismillah!” prije svake radnje vi prizivate ime Allaha tebareke ve te’ala na tu aktivnost. Osim što će ta aktivnost biti blagoslovljena, šejtan neće moći sudjelovati u njoj. Dakle, prije nego uradite bilo šta, recite “Bismillah!”. Subhanallah, to je tako lahko zaboraviti. Ponekad smo toliko navikli izgovarati te riječi da se ne možemo sjetiti jesmo li ih izgovorili ili ne. Pokušajte biti svjesni kada izgovarate “Bismillah!” i razumjeti šta izgovarate.

6. Jedite sa ljudima

Svako od vas ko ima iskustva sa pozivanjem gostiju u svoj dom, dobro poznaje ovaj savjet. Iako mislite da hrana koju poslužujete svojim gostima nije dovoljna, obično je više nego dovoljna (Napomena: Ovo nije izgovor da budete škrti prilikom pozivanja gostiju; naprotiv trebali bismo slijediti sunnet našeg poslanika Ibrahima alejhis-selam koji je prilikom posjete meleka priređivao veliki obrok za njih). Ono na što želim ukazati ovim tekstom jeste blagoslov koji možete pronaći u zajedničkim obrocima, koji je potvrđen u hadisu Poslanika salallahu alejhi ve sellem:
Ashabi su pitali Poslanika salallahu alejhi ve sellem: ‘Allahov poslaniče, mi jedemo ali se ne možemo zasititi?!’ Odgovorio je: ‘Očito je da jedete odvojeno!’ Nakon njihovog priznanja da je tako, rekao je: ‘Jedite zajedno i spomenite Allahovo ime pri tome, pa će vam Allah spustiti Svoj blagoslov u hrani’.
(Ebu Davud)
U drugom hadisu Poslanik salallahu alejhi ve sellem kaže:
Hrana dvojice dovoljna je za trojicu, a trojice za četvericu.
(El-Buhari)

7. Iskrenost u trgovini

Ovaj savjet vrijedi za sve poslovne ljude (i za one na eBay-u također!). Ne smijemo pretpostaviti da će laganje i varanje ljudi učiniti našu trgovinu isplativom. Naprotiv, to će ukloniti blagoslov iz naše trgovine. Poslanik salallahu alejhi ve sellem je kazao:
Kupoprodavci imaju pravo izbora (da prihvate ili ne prihvate kupoprodaju) dok se nisu rastavili, ili je rekao, sve dok se ne rastave, pa ako su bili iskreni i međusobno sve razjasnili, bit će obojici napredak (bereket) u njihovoj kupoprodaji, a ako su što jedan drugom ukrali i slagali, umanjit će im se napredak (bereket) u njihovoj kupoprodaji.
(El-Buhari)
Da, teško je biti iskren kada pokušavate nešto prodati, ali vjerujte mi, isplati se.

8. Dova

Molite Allaha tebareke ve te’ala za bereket! Ako analizirate neke od dova Poslanika salallahu alejhi ve sellem primjetit ćete da je i Poslanik salallahu alejhi ve sellem dovio za bereket. Mi često kažemo: “Da ti Allah podari bereket”. Upravo je to izvor bereketa! Također, kada smo pozvani u nečiji dom, poslanik Muhammed salallahu alejhi ve sellem je savjetovao da učimo sljedeću dovu za domaćina: “Allahu moj, blagoslovi ih u onome čime si ih opskrbio, oprosti im i smiluj im se”.

9. Halal prihodi/novac

Poslanik salallahu alejhi ve sellem je kazao:
O ljudi, Allah je dobar i prima samo ono što je dobro, Allah je naredio vjernicima ono što je naredio i poslanicima, te je rekao: ‘O poslanici, dozvoljenim i lijepim jelima se hranite i dobra djela činite, jer Ja dobro znam što vi radite!’ (Kur’an, poglavlje 23, sura Al-Mu’minun – Vjernici)
Zatim je rekao: ‘O vjernici, jedite ukusna jela koja smo vam podarili i budite Allahu zahvalni, ta vi se samo Njemu klanjate!’ (Kur’an, poglavlje 2, sura Al-Baqara – Krava), zatim je Poslanik salallahu alejhi ve sellem spomenuo čovjeka koji je dugo putovao, raščupane i prašnjave kose, koji ruku dignutih prema nebu govori: ‘Gospodaru, Gospodaru’, a njegova hrana je haram, njegovo piće je haram, njegova odjeća je haram, i sav je ogrezao u haramu, pa kako da mu se dova usliša.
(Muslim)
Jedan učenjak je rekao za onoga ko jede haram da će njegovi udovi biti neposlušni Allahu tebareke ve te’ala sviđalo se to čovjeku ili ne, a za onoga ko jede halal da će njegovi udovi činiti dobro i da će im se dati dopuštenje da traže dobro.
Ovaj koncept pomoću kojeg naši udovi postaju blagoslovljeni kako bi mogli činiti dobro zaista predstavlja blagoslov i bereket kojeg svi trebamo tražiti. To me podsjeća na priču o starcu koji je uspio skočiti veliku udaljenost koju mladići nisu mogli skočiti. Kada su ga mladići upitali kako je uspio skočiti toliku udaljenost, on je odgovorio: “Ovo su moji udovi: ja sam ih zaštitio od činjenja grijeha dok sam bio mlad pa ih je Allah sačuvao kada sam ostario”.

10. Slijeđenje sunneta Poslanika salallahu alejhi ve sellem u svemu

Rekao sam to prije a reći ću i sada, najproduktivniji čovjek u historiji čovječanstva bio je naš dragi poslanik Muhammed salallahu alejhi ve sellem. Dakle, jednostavnim slijeđenjem njegovog životnog stila i sunneta o kojem tako često slušamo, možemo ostvariti veliki izvor bereketa.
Neki od tih sunneta uključuju: sehur, jesti desnom rukom hranu koja se nalazi sa vaše strane tanjira, lizanje prstiju nakon završenog obroka, spavanje na desnoj strani, korištenje misvaka itd. Pazite na ove sunnete i slijedite ih jer je oponošanje života najviše blagoslovljenog čovjeka na svijetu sigurno izvor blagoslova.

11. Klanjanje istihara-namaza

Klanjanje istihara-namaza i prepuštanje ishoda Allahu tebareke ve te’ala kao i prihvaćanje njegove odredbe je veliki izvor bereketa. U slijedećem hadisu poslanik Muhammed salallahu alejhi ve sellem naučio nas je ovu lijepu dovu koja nam pomaže da donosimo odluke i ne osjećamo žalost zbog istih:
Kada neko htjedne nešto uraditi, neka klanja dva rekata neobaveznog namaza, a zatim neka prouči dovu: ‘O Allahu, od Tebe tražim dobro Tvojim znanjem i odredi mi ga Tvojom moći. Podari mi nešto od Tvoje velike dobrote, jer Ti sve možeš, a ja ne mogu; Ti sve znaš, a ja ne znam! Ti si Poznavalac skrivenih tajni. Allahu moj, ako je, prema Tvome znanju, ova stvar dobra za mene, moju vjeru, za moju sadašnjost i budućnost, (ili je rekao: “za mene na dunjaluku i ahiretu”), onda mi omogući da se dogodi, olakšaj mi je i podari mi bereket u njoj! A ako je, pak, prema Tvome znanju ova stvar loša za mene, za vjeru moju, za moju sadašnjost i budućnost, (ili je rekao: “za mene na dunjaluku i ahiretu”), onda je otkloni od mene, odvrati mene od nje, i odredi dobro za mene gdje god se nalazilo i učini da budem zadovoljan Tvojom odredbom!’, pa je rekao: “A zatim neka spomene svoju potrebu”.
(El-Buhari)
Onaj ko traži uputu od svog Stvoritelja tebareke ve te’ala, posavjetuje se sa vjernicima i pri tome ostane čvrst u svojoj odluci neće se pokajati jer Allah tebareke ve te’ala kaže:
i dogovaraj se s njima. A kada se odlučiš, onda se pouzdaj u Allaha, jer Allah zaista voli one koji se uzdaju u Njega. (159)
(Kur’an, poglavlje 3, sura Ali-Imran ‒ Imranova porodica)

12. Obilna zahvala Allahu tebareke ve te’ala

Allah tebareke ve te’ala kaže u Kur’anu:
Ako budete zahvalni, Ja ću vam, zacijelo, još više dati
(Kur’an, poglavlje 14, sura Ibrahim – Ibrahim)
Tako Allah tebareke ve te’ala osobi koja Mu zahvaljuje obećava porast blagodati, a Allah zaista ne krši obećanja Svoja.

13. Milostinja

U hadisi-kudsiju Poslanik salallahu alejhi ve sellem kaže:
Allah je rekao: ‘Udjeljuj, sine Ademov, pa ću i Ja tebi udijeliti’.
(El-Buhari)
Kada god osjetite da je bereket nestao iz vašeg života i trebate hitno da ga vratite, najbrži način da ga vratite jeste kroz davanje milostinje. Pretpostavimo da je bereket nestao iz vašeg života zbog grijeha koje ste počinili; milostinja čisti vaše grijehe, dodaje dobra djela i izvor je bereketa.
Ne mogu vam opisati iznenadno zadovoljstvo koje možete pronaći u davanju milostinje i bereket koji slijedi nakon toga. Probajte to odmah!

14. Održavanje rodbinskih veza

Od Ebu-Hurejra se prenosi da je Poslanik salallahu alejhi ve sellem kazao:
Allah je stvorio stvorenja, i kada je to završio, ustala je rodbinska veza, uhvatila se za skut Milostivog pa joj je rekao: ʻMakni se!’ Ona je rekla: ‘Ustala sam kod tebe tražiti utočište od kidanja rodbinskih veza!’ ‘Zar nisi zadovoljna da održavam veze s onim koji održava veze s tobom, a prekidam veze s onim koji prekida veze s tobom?’, upita On. ‘Svakako, Gospodaru moj!’, odgovorila je. ‘Tako će i biti!’, reče joj On. Ebu-Hurejra, raijallahu anhu, kaže: “Učite, ako hoćete: ʻZar i vi ne biste, kad biste se okrenuli, nered na Zemlji činili i rodbinske veze kidali?!’”.
(El-Buhari)

15. Rano buđenje

Poslanik Muhammed salallahu alejhi ve sellem je kazao:
Allahu, podari bereket mome ummetu u ranim jutarnjim satima!
(Ahmed)
Ovaj hadis me je potaknuo da pokrenem Aktivanmusliman.com. Ovakvi dragulji produktivnosti su zaista izvori blagoslova koje trebamo tražiti kako bi smo naš život učinili produktivnim. Buđenje u ranim satima predstavlja veoma važan korak ka postizanju blagoslova i dobrom osjećaju kroz čitav dan.
Pokušajte se probuditi na noćni namaz i iskoristiti vrijeme do sabah-namaza za vaše poslove. Ako ne možete, onda se barem probudite na sabah-namaz i ostanite budni do izlaska sunca prije nego nastavite spavati. Ti sati su puni bereketa. Ako ste u mogućnosti da idete na posao u tim satima onda to uradite jer ćete u tim satima obaviti više posla nego tokom čitavog dana.

16. Brak

Allah tebareke ve te’ala kaže u Kur’anu:
Udajite neudate i ženite neoženjene, i čestite robove i robinje svoje; ako su siromašni, Allah će im iz obilja Svoga dati. Allah je neizmjerno dobar i sve zna. (32)
(Kur’an, poglavlje 24, sura En-Nur ‒ Svjetlost)

17. Namaz

Allah tebareke ve te’ala kaže u Kur’anu:
Naredi čeljadi svojoj da molitvu obavljaju i istraj u tome! Mi ne tražimo od tebe da se sam hraniš, Mi ćemo te hraniti! A samo one koji se budu Allaha bojali i grijeha klonili čeka lijep svršetak. (132)
(Kur’an, poglavlje 20, sura Ta-Ha – Taha)
Da bi ilustrirali važnost namaza zamislite kako bi vaš život izgledao bez njega. Odakle bi dolazio bereket? Za sve vas koji ste još uvijek neodlučni u redovnom obavljanju namaza, molimo vas, vratite se što prije. To je vaš životna linija ka krajnjem odredišu na ahiretu i svakodnevna hrana za vašu dušu.

18. Traženje oprosta od Allaha tebareke ve te’ala

Poslanik salallahu alejhi ve sellem je kazao:
Ko bude ustrajan u traženju oprosta od Allaha, Allah tebareke ve te’ala rasteretit će ga svake brige, naći ćemu izlaz iz svake nevolje i opskrbit ga odakle se i ne nada.
(Ebu Davud i Ibn Madže)
Nadam se da ovo obuhvata najveći broj izvora bereketa, ali kao što sam rekao prije, to nije detaljan popis. Molimo vas da ovaj članak podijelite sa drugima kako bi i oni mogli izvući koristi iz istog.
Autor članka: Abu Productive
Share on Google Plus

About Admin Team

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара :

Objavi komentar